tisdag 14 april 2009

Försvenskade.

Tisdag idag, det har varit en tråkig och kall dag. Vi hade ledigt från skolan idag, vi börjar dock imorgon så det ska bli kul att träffa klassen :) ..

Jag vill skriva om ett ämne som har irriterad mig ganska länge nu, nämligen att folk kallar mig för försvenskadeblatte. vilket sätt är jag försvenskad? Bara för att jag talar och skriver så fint som möjligt? Är det för att jag försöker vara konkret och rättvis? Är det för att jag umgås mer med svenskar än invandrare? Är det för att jag inte går runt i äckliga ghettokläder och inte rappar? Eller är det bara för att jag har värsta märkeskläderna? Ni kan kalla mig för vad fan ni vill, det påverkar inte mig för fem öre. Det visar bara att ni inte har något liv, och att ni gör allt för att försöka påverka mitt fast det inte går. Jag vet mycket väl att jag är en svartskalle och jag vet hur mina rötter ser ut, bara för att jag inte sparar ut mitt skägg och färgar den orange behöver det inte betyda att jag är försvenskad. Jag anpassar mig bara till samhället, jag tänker inte hålla mig borta från det och jag vill förihelvete inte vara isolerad från omvärlden som vissa blattar här i Sverige.

MAN TAR SEDEN DIT MAN KOMMER!

5 kommentarer:

  1. folk som snackar skit är bara avundsjuk;)
    bra att du inte bry dig;)

    SvaraRadera
  2. Man ska inte bry sig om va folk tycker...Så länge du är nöjd med vem du är och så länge de som tycker om dig accepterar dig som du är spelar allt annat ingen roll...

    SvaraRadera
  3. tkr som ovan. men update:)

    SvaraRadera
  4. Om du inte hade blivit påverkad för 5 öre hade du aldrig skrivit den här texten! eller hur så sitt inte och skriv att du inte har blivit påverkad för då ljuger du alla rätt upp i ansiktet!! Annars tkr ja texten är helt ok! bra att du står för vem du är.

    SvaraRadera
  5. DU har så rätt ! älskar att du förstår, DU kan anpassa dig. Det finns helt enkelt vissa som bara inte kan det....

    SvaraRadera