lördag 21 februari 2009

Hemskt!


Läste en artikel nyss, fyfan va hemskt:



I Sverige bor det tusentals muslimer som inte känner igen sig i denna beskrivning och för dem, däribland jag själv är det förolämpande att bli ihopklumpade med detta avskyvärda beteende. Denna livsstil är långt ifrån hur jag lever och jag är muslim och svensk. De allra flesta muslimer i Sverige är relativt integrerade i samhället och lever vanliga liv som mig, och jag personligen tycker att det inte är rätt att dra alla över en kam.

Jag blir bara förbannad och arg när jag läser sådant, ska inte låta detta påverka mig men det gör det och vet inte vad fan jag ska göra!

Ett citat från artikeln:
”Han tog bältet och slog mig med det precis överallt. Mamma sa att jag förtjänade det, för jag hade ’blivit svensk’ ... Hon slog mig och beklagade sig sedan över att hon fick ont i händerna på grund av mig.”

2 kommentarer:

  1. Hederskulturen är ingen kultur, det är mera tortyr inom sig själva. Man ska vara öppen och visa kärlek inte "rädslans kärlek" för det e de hederskulturen går ut på. Iaf bajs på det och hoppas världen börjar komma in i 2000-talet ;)

    SvaraRadera
  2. Som jag sade till Sara Mohammed, att det inte är kultur utan en äcklig mentalitet som byggts upp bland människor som inte kan något bättre. Det är synd, men ännu värre är det att man blandar en mentalitet med kultur och religion. Skamligt, men svenskar vet inget bättre, eftersom de valt att inte lära sig om dessa specifika människornas mentalitet, vilket inte har med något annat att göra bara att dessa människor inte mår bra.

    Fin blogg föresten lilla Replay :) kramar

    SvaraRadera